være autolakerer Odense

autolakerer odense

Hvad er den første ting du bemærker, når du ser en gammel bil for første gang? Hvis du er som de fleste folk, vil svaret sandsynligvis være autolakerer Odense. Ikke kun farven, men den generelle tilstand af autolakerer Odense finish. Har den en smuk, højglans skinne eller en behagelig, blød “patina”, som kun tidernes hænder og eksponering for sol og vejr kan producere? Det er selvfølgelig helt subjektivt, som vi fuldt ud ville forvente en nyligt gennemført høj standard restaurering for at få et fejlfrit spejl som udseende. Omvendt er en bil eller lastbil, der er 40, 50, 60 år eller endog ældre, og som stadig bærer den fabrikspåførte finish, stærkt beundret og yderst værdsat for sin skønhed, selvom den kan bæres igennem til grundlæggeren fra mange år at være kærligt poleret eller endog stolt at vise nogle kørsler eller ufuldkommenheder, som den har erhvervet i hænderne på den produktionslinje maleren så mange år før.

Vi har de bedste autolakerer i odense

Faktisk på mange udstillingsbegivenheder vil en udstyret bil eller lastbil, der bærer sin oprindelige autolakerer Odense, ofte beordre meget mere opmærksomhed af beundrere end et perfekt restaureret eksempel. Hvad der er endnu mere bemærkelsesværdigt, når vi beundrer disse gamle, bevarede overflader er, at disse autolakerer Odense ikke var så store i forhold til hvad der er til rådighed i dag. Dette er ikke at sige, at disse autolakerer Odense var af ringere kvalitet, da producenterne generelt anvendte de bedste materialer, der var tilgængelige med hvad som helst den anvendte belægningsteknologi. Det er også vigtigt at overveje, at i takt med årtierne i 1950’erne og 1960’erne blev den tid, der var nødvendig for at anvende autolakerer Odense, i stigende grad blevet en mere kritisk faktor i samlingen af ​​en bil og med undtagelse af nogle af de dyrere luksusbiler, en få fejl som løb, tekstur og overspray blev anset for at være acceptable og faktisk efterspurgt af nogle vise dømmende organisationer i dag.

I de tidlige dage af bilen anvendte mestermøbel- og vognmænd hånd fuldt primitivt oliebaseret emalje eller laksprimer og færdigbelægninger med pensel! Disse finish havde noget dårligt opacitet, hvilket krævede mange lag for dækning og tog uger til at tørre. De brugte hovedsageligt blækpigmenter, som alle havde tendens til at være mørkere farver. Disse belægninger modstå ikke vejr og sollys meget godt og havde tendens til at blive tørre og sprøde før længe. Da disse autolakerer Odense jobs ikke varede så længe, ​​var det i disse dage almindeligt, at en ejer skulle få autolakerer Odense på en hardware butik eller postordrekatalog som Montgomery Ward sammen med et godt hestehår eller hog børste og re- male bilen. Med ideen om at bevare bilen, gjorde nogle mennesker det selv hvert år eller så … med pensel selvfølgelig!

Autolakerer findes i odense

En række producenter, herunder Ford i Model T-linjen, brugte en kombination af børstning, dypning og jævn hælde for at dække helt og beskytte de forskellige dele af en bil eller lastbil. 1920’erne begyndte at introducere sprøjteudstyr og nitrocellulose lakker og primere, som blev udviklet sammen for at øge påførslen og tørretiden til en uge eller mindre, hvilket dramatisk reducerede den tid, der var nødvendigt for at male en bil, selv om de stadig krævede arbejdskrævende og tid forbrugende hånd gnidning for at opnå en skinne. Dette var især ikke tilfældet i produktionen af ​​tidlige lastbiler, men de fleste lastbiler fra 1920’erne til 1960’erne blev anset for at være ufrugtbare stykker arbejdsudstyr bygget til at blive brugt og misbrugt, ikke forstyrret og forkælet. Et godt eksempel på dette er med 1930s Model AA Ford-lastbiler med det, der var bygget med kedelige, ikke-skinnende, ikke-gnidede laker. Rubbing-out var en ekstra pris Ford AA truck option, som ifølge et Ford service brev af 06-05-31; koster kr 15,00 ekstra for førerhuset, tæppe og hætte, mens en pickup seng koster kr 7,00. Ud over reducerede tørtider var nitrocellulose lakker mere holdbare og tillod brugen af ​​lysere farvede selv om dyrere pigmenter. Interessant nok, selvom det med konstante forbedringer blev anvendt den organisk baserede nitrocellulose lak af nogle producenter godt ind i de senere 1950’ere, da den blev erstattet med de meget mere holdbare akryllakker og primere, som var syntetiske.